nedeľa 5. júna 2011

gradácia

1.
malý šesťročný chlapček s veľkými zvedavými očami
hojdá sa na preliezkach
- Malá .. ja som asi do teba
všetci okolo sa pre seba usmejú, uškrnú
po chvíli sa znova osmelí
- Malá .. a ty si do koho?
a ona ukáže na chlap(c)a, ktorý neďaleko rozkladá oheň
- A ty prečo si do toho maskáčového?
pýta sa jej sprisahanecky, keď sa "maskáčový" vzdiali
ktovie, čo mu vtedy povedala
- A ty sa zaňho aj oženíš?

2.
noc, alkohol, dohárajúci oheň
väčší chlapec prisadá si k Malej osamotene hľadiacej do uhlíkov
- Čo ty na ňom vlastne vidíš?

jeho oči jej čosi hovorili
neraz počas toho víkendu
a ona už nevie, čo mu vtedy odpovedala

3.
- Čo ty na mne vlastne vidíš?
pýta sa jej "maskáčový" z očí do očí
a ona po tretí krát len čosi habká
- To, že si to ty
odpovedá nakoniec, ako najlepšie vie

Stačí to ako odpoveď?

2 komentáre:

  1. Chci naučit tě, moje malá,
    několik věcí základních,
    aby tvá bytost rozkvétala
    do krásy v tvůrčích rukou mých.

    Tvé bílé tělo v sobě chová
    nádheru plání sněhových.
    Ňadra kvetoucí do růžova,
    pnou se ti v skvělých obloucích.

    Tvé rety, nachový květ dvojí,
    polibky moje vzbouzejí.
    Však pod záhyby sukně tvojí
    mě lákavější čekají.

    Pokorná žačko má, mně zdá se,
    že změníš se mou výukou
    v maturantku, jež poté v lásce
    zvládne i školu vysokou.

    Paul Verlaine ;)

    OdpovedaťOdstrániť